Środa Wlkp.

Niedziela, 4 sierpnia 2013 | dodano: 04.08.2013Kategoria Miasta
Popołudniowa wycieczka do Środy. Głównym zamiarem było zobaczenie w akcji Średzkiej Kolejki Powiatowej. Ogólnie ładne miasto. Niech data na zdjęciach was nie zwiedzie. Datownik źle ustawiłem. Myślami byłem jeszcze przy lipcu. :)

Miasto z racji swego centralnego położenia w Wielkopolsce, w czasach I RP miało status miasta sejmikowego.

Stacja Środa Wąskotorowa © romulus83

Średzka kolegiata © romulus83

Kaczki na zaporze © romulus83

Zalew w Środzie Wlkp © romulus83

Pokrążyłem po mieście i ruszyłem do domu.

Gdzieś na szlaku © romulus83
Rower:Wz. 96/13 Dane wycieczki: 73.08 km (1.50 km teren), czas: 03:56 h, avg:18.58 km/h, prędkość maks: 33.40 km/h

Zastosowanie praktyczne, czyli dowożenie buraków do cukrowni zakończyło się kilkadziesiąt lat temu. Obecnie jest tylko zastosowanie turystyczne. Zainteresowanie w miarę jest. A z zastosowań praktycznych, to kursuje pozostało to, że można pojechać do Zaniemyśla nad jezioro, albo na bitwy morskie wypić piwo i bezpiecznie wrócić. Chociaż godziny kursowania są akurat nieadekwatne.
romulus83
- 07:53 piątek, 16 sierpnia 2013 | linkuj
Ma ta kolejka zastosowanie praktyczne dla mieszkańców czy tylko turystyczne?
Ekonomicznie to raczej średnio się kalkuluje przewozić kilka osób przy użyciu kilkudziesięciu ton żelastwa...