Okonie

Piątek, 12 lipca 2013 | dodano: 12.07.2013Kategoria Wędkarstwo
Okoń - pasiarzty drapieżca © romulus83

O okoniu już wspomniałem, przy okazji okazji wizyty na Lednicy w czerwcu. Nie mniej pozwolę sobie przypomnieć i dodać kilka szczegółów. Okoń ze wszystkich ryb najlepiej widzi niebieskie światło, czyli to, które dociera najgłębiej pod wodę. Żyje stadnie, a największy osobnik w stadzie nosi miano pasterza. Pasterz jest "dowódcą", przewodnikiem stada. Okoń długo obserwuje swoją ofiarę, często ją śledząc. Stąd wiele niepowodzeń w jego polowaniach.

Jest stosunkowo małych rozmiarów. Nie mniej, przez swoją waleczność potrafi przysporzyć sporo satysfakcji wędkarzowi. Zwłaszcza podczas połowów lekkim jigowym spiningiem uzbrojonym w paprochy i małe obrotówki.

Pożegnalne machnięcie płetwą © romulus83
Rower:Wz. 96/13 Dane wycieczki: 4.25 km (2.74 km teren), czas: 00:15 h, avg:17.00 km/h, prędkość maks: 21.30 km/h

Suma to ja jadłam jakieś 20 lat temu :/
- 20:35 poniedziałek, 15 lipca 2013 | linkuj
No ten okonek dość spory, to chyba przewodnik stada. Uwielbiam ryby. Byłem na Lednicy w 2000 roku by przejeść przez bramę RYBĘ do 3go Tysiąclecia. Pozdrawiam
ramboniebieski
- 10:29 niedziela, 14 lipca 2013 | linkuj
- 10:28 niedziela, 14 lipca 2013 | linkuj
Mors - Czasem przechodzi, ale potem to powraca. Zwłaszcza po kolejnym złowieniu, kolejnej ryby. Bezie chodził na emeryturze.

Sebastian - Co do smaku nie wiem. Nie przepadam za rybim mięsem. Okoń jest ładny, szkoda, że ten tak słabo wybarwiony jest.

Katana - Leszcze jest jeszcze dosyć tłusty. Sum to dopiero nie ma ości. Czyste, chude mięso.
romulus83
- 08:44 niedziela, 14 lipca 2013 | linkuj
chyba sobie dziś kupię jakąs rybcię do usmażenia.
Dziadek mój już na rybki przestał chodzić (chyba przez starość) - najbardziej lubiłam płotki i liny :) bo mało ości.
Leszcze to kazałam dziadkowi wypuszczać bo za dużo ości mają :) i to im uratowało życie :P
- 09:40 sobota, 13 lipca 2013 | linkuj
Najładniejsza i najsmaczniejsza ryba naszych wód :) Szkoda tylko że tak ciężko się ją skrobie :P
sebekfireman
- 06:37 sobota, 13 lipca 2013 | linkuj
Chrupałbym. ;) Ryby to jedyne mięso jakie uznaję.
Mój tata jest wędkarzem od dziecka, całe życie łowił, ale ostatnio mu przeszło. ;p