Jarocin

Niedziela, 9 czerwca 2013 | dodano: 09.06.2013Kategoria Miasta
Trochę się dziś rozleniwiłem. Po południu ruszyłem na wypad do Jarocina. Chyba z dwa lata nie byłem w tym mieście.

Jarocińska wieża ciśnień © romulus83

Dziś na prawdę można wszystko kupić. Nawet wieżę ciśnień. Ktoś chętny? Może lofty w wieży będą?

Ruiny kościoła Sw. Ducha © romulus83

Jeśli dobrze pamiętam z czasów zawodówki, to kiedyś przy tych ruinach była tablica informacyjna z którego roku kościół pochodzi. Dziś jej nie ma. Jest za to tablica informująca o planowanej odbudowie kościoła. W necie wygrzebałem, że kościół zbudowano w 1516r. W ruinę popadł w 1856r.

Mala scena w parku © romulus83

Obok ruin jest miejski amfiteatr, który w czasach jarocińskich festiwali był małą sceną. Dużą scenę ustawiało się gdzieś indziej. Nie wiem gdzie. :)

Z festiwalami związane jest moje dzieciństwo. Na punk roku się człowiek wychował. A moja wieś była pierwszą miejscowością nie objętą jarocińską prohibicją. Na czas festiwalu w Jarocinie i okolicy obowiązywał zakaz sprzedaży alkoholu. Zatem różnej maści goście zjeżdżali się pociągami do O. by zakupić stosowne produkty, a potem wylegiwali się na peronowych ławeczkach w oczekiwaniu na pociąg.

Trochę architektury © romulus83

Dawny hotel Polonia © romulus83

Kolejne wspomnienie z okresu nauki w Jarocinie. Budynek dawnego hotelu Polonia, obecnie siedziba banku była zabita dechami. Dosłownie. Budynek straszył odrapanym tynkiem i deskowaniem we wszystkich oknach i drzwiach wejściowych. Wtedy miał aparycję budynku do wyburzenia. Proszę jak się ładnie odmienił. A wcześniej straszył na rynku.

Kościół Św. Marcina © romulus83

Barokowy ratusz podcieniowy © romulus83

W ratuszu oprócz magistratu mieści się również muzeum regionalne. Kiedyś była biblioteka i sklep cepelii. Z tego co się zorientowałem, bibliotekę przeniesiono do pałacu Radolińskich w parku. Czy cepelia nadal jest nie wiem. Leniwy jestem, to nie obchodziłem ratusza na około.

Galeria Jarocińska, dawniej ZSZ nr. 2 © romulus83

Centrum handlowe Galeria Jarocińska, a za moimi plecami Chińskie Centrum. W tym miejscu, dokładnie tu gdzie parking znajdowała się moja szkoła. ZSZ nr. 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego. Później dwójkę przeniesiono/połączono z ZSZ nr.1. Już 12 lat temu, gdy kończyłem naukę plotki o przenosinach do jedynki obiegały szkołę.

W miejscu gdzie robiłem zdjęcie było przejście do szkolnych warsztatów. Ja akurat z nich nie korzystałem. Miałem prywatną praktykę.

Cech rzemiosł różnych © romulus83

Jak widać cech na przeciw obecnego centrum, w którym byłem zrzeszony również rozbierają.

Pałac w parku © romulus83

Pałac Radolińskich z 1836-50, neogotycki. Obecnie siedziba biblioteki i schroniska młodzieżowego. Kiedyś był tu też ośrodek szkolenia bibliotekarzy. Nie wiem, czy ośrodek nadal jest tu ulokowany. Stosownej tabliczki nie znalazłem.

Tajemniczy dom w parku © romulus83

Budynek nieopodal pałacu, całkowicie zatopiony w parkowej zieleni.

Park miejski © romulus83
Rower:Wz. 96/13 Dane wycieczki: 51.74 km (6.36 km teren), czas: 03:00 h, avg:17.25 km/h, prędkość maks: 37.30 km/h