Stalowe potwory.

Sobota, 30 marca 2013 | dodano: 30.03.2013Kategoria Wsie, Wyprawy
Dziś celem głównym była sortownia żwiru w Spławiu. Sortowni żwiru w okolicy jest kilka, ale ta jest chyba największa. Podlega pod urząd górnictwa, czy coś takiego. Pracownicy oficjalnie świętują Barburkę i mają stroje górnicze.

W Spławiu znajduje się wczesnosredniowieczne grodzisko Spławie - Wodzisko. Pomimo dwóch prób podejścia jeszcze go nie osiągnąłem. Winna jest owa sortownia. Jest plan ataku tym razem od strony rzeki. Ale to w cieplejsze dni. Dziś nawet nie próbowałem.

Sortownia żwiru w Spławiu © romulus83

Po drodze, jak i w okolicach samej sortowni sporo zwierzyny płowej. Saren i koziołków naliczyłem w sumie 23 sztuki.

Zwierzyna płowa © romulus83

Obok Spławia jest wieś Tarnowa. W samej wsi nie nic ciekawego. Dlatego zahaczam o nia tylko symbolicznie, darując sobie fizyczny wjazd. Tarnowa leży na skraju Nadwarciańskiego Parku Krajobrazowego. W okolicy Tarnowej znaleziono mezolityczną osadę wydmową, od której pochodzi stosowane w archeologi określenie "kultura tarnowska". Lokalizacji stanowiska archeologicznego nie znam. Zerknąłbym na archeologiczne mapy gdybym mógł.

Wieś Tarnowa © romulus83

A po drodze oprócz asfaltu fragment z betonowych płyt w Szczodrzejewie, którego wybitnie nie lubię.

Droga w Szczodrzejewie © romulus83

Zahaczyłem jeszcze o prom w Czeszewie zobaczyć jak wygląda remont. Miałem okazję spojrzeć na dno poszycia.

Spodnie poszycie promu Nikodem © romulus83

To by było na tyle. Padło 500 km w pierwszym kwartale. Zaplanowane założenie wyrobione :)
Rower:Wz. 96/13 Dane wycieczki: 34.57 km (0.19 km teren), czas: 01:56 h, avg:17.88 km/h, prędkość maks: 31.60 km/h

To na drugi kwartał musi paść 2000 :)