Stoi na stacji...Oelka (Ol-49)

Niedziela, 8 czerwca 2014 | dodano: 09.06.2014Kategoria Miejsca różne i podróżne.
W sobotę dały mi w kość cegły i nadproża. Do tego doszedł weekend, przed pierwszą zmianą, więc coś dłuższego odpadało. Wybór padł na Jarocin, w którym dawno nie byłem. W sumie przez miasto przeleciałem bez większego zainteresowania. Co nieco, o Jarocinie pisałem, już rok temu. Tym razem chciałem odwiedzić pomnikowy parowóz OL-49, stojący za jarocińskim dworcem.

Dworcowa elewacja została odnowiona. Ostatni raz widziałem go jakieś 10 lat temu. ;) Sam dworzec i otoczenie się zmieniły. Przybyły m.in. podjazdy dla niepełnosprawnych, i "zalegalizowano", dojście do peronów przez tory.

Odrestaurowany dworzec pkp w Jarocinie
Odrestaurowany dworzec pkp w Jarocinie © romulus83

Pomnikowy OL-49 w Jarocinie
Pomnikowy OL-49 w Jarocinie © romulus83

Parowóz stoi nieco za dworcem. Jedynie podróżni jadący w, i z kierunku Ostrowa Wlkp., i Krotoszyna mogą go podziwiać przez okna wagonów.

Z Jarocina powrót przez Cielczę i Mieszków, dderem, wzdłuż DK 11. DDR nawet przyjemny do jazdy, choć z kostki. Poruszający się nim rowerzyści, znacznie mniej przyjemni, jeśli chodzi o uwagę i rozwagę jazdy. Jakiś "dziadek", jadący z naprzeciwka zajechałby mi drogę. Zamiast patrzeć przed siebie, zagapił się na samochód, stojący na poboczu. Z mojej strony padło "Ku...a, patrz!"

A w Mieszkowie na światłach spotkałem odrestaurowana warszawę na chodzie.

Zabytkowa Warszawa
Zabytkowa Warszawa © romulus83

Trasa: O. - Dębno - Radliniec - Radlin - Wilkowyja - Annapol - Jaroicn - Cielcza - Mieszków - Radliniec - Klęka - Nowe Miasto - Lubrze - Krzykosy - Witowo - Pięczkowo - O.
Rower:Evado 1.0 Dane wycieczki: 56.09 km (5.13 km teren), czas: 02:49 h, avg:19.91 km/h, prędkość maks: 42.30 km/h

Pełnoletni jestem, to mogę sobie przekląć czasem. ;)
romulus83
- 20:56 środa, 25 czerwca 2014 | linkuj
Roman, to Ty przeklinasz? ;p

Fajna Wawa, a za Wawą podąża jakiś motór z podobnej epoki.

O mokolotywce trzeba by dać cynk koledze "Oelka". ;)
mors
- 18:16 środa, 25 czerwca 2014 | linkuj
Takie odrestaurowane Warszawy zawsze cieszą oko. Ja wczoraj też spotkałem tem model ale w stanie dalekim od ideału :)