Ląd, Lądkowski Borek

Niedziela, 1 czerwca 2014 | dodano: 02.06.2014Kategoria Miejsca różne i podróżne.
W niedzielę postanowiłem ruszyć się do Lądu. Miałem nadzieję załapać się jeszcze na X Festiwal Kultury Słowiańskiej i Cysterskiej, którego hasło przewodnie brzmiało "Targi, jarmarki i odpusty." Z domu ruszyłem się dość późno, około 14. Gdy dotarłem na miejsce, wszytko już się zwijało.

Dolina Warty koło Pietrzykowa
Dolina Warty koło Pietrzykowa © romulus83

W Ciążeniu minąłem grupę rowerzystów z Konina. Stali jeszcze pod kościołem. Dogonili mnie w Policku, i ostatnie kilometry pokonaliśmy razem, w grupie. Wracali z jakiegoś rajdu. Dla mnie całkiem nowe doświadczenie jechać w kilkunastoosobowej grupie.

Po dojechaniu do Lądu:

Gazela tandem
Gazela tandem © romulus83

Drzeworyty
Drzeworyty © romulus83

Mapka z pod prasy drukarskiej
Mapka z pod prasy drukarskiej © romulus83

Skoro w Lądzie już nic ciekawego na mnie nie czekało po odpoczynku ruszyłem na Lądkowski Borek, odnaleźć kwaterę Powstańców Styczniowych i miejsce przysięgi Polskiej Organizacji Wojskowej z 1918r. Po drodze czekała mnie przeprawa przez zalaną w kilku miejscach drogę. Widocznie podmokło-bagienne tereny Nadwarciańskiego P.K. sprzyjały konspiracji.

Zalana droga do Lądkowskiego Borku
Zalana droga do Lądkowskiego Borku © romulus83

Miejsce przysięgi POW koło Lądku
Miejsce przysięgi POW koło Lądku © romulus83

Lądkowski borek
Lądkowski borek © romulus83

Pojeździłem trochę po lesie. Ze względu na nieznajomość terenu, podmokły teren i potencjalnie zalane inne drogi odpuściłem sobie próbę dojechania na Rydlową Górę. W drodze powrotnej odezwało się prawe kolano, więc tempo trochę spadło. Nie wiem dlaczego, chyba z niejeżdżenia.
Rower:Evado 1.0 Dane wycieczki: 88.39 km (7.55 km teren), czas: 04:50 h, avg:18.29 km/h, prędkość maks: 40.90 km/h

Byłem w zeszłym roku na tym Festiwalu w Lądzie.