Przyłapany na dostrzegalni p.poż. :)

Środa, 30 kwietnia 2014 | dodano: 02.05.2014Kategoria Miejsca różne i podróżne., Treningowo
Popołudniowy wypad na Górę Konwaliową (Bismark), by potrenować terenowe podjazdy. Trzy razy pod największą stromiznę, oraz kilka innych podjazdów w innych miejscach. Po dotarciu na szczyt tradycyjnie wszedłem na drabinkę pod pierwszy podest. Zauważyłem, że klapa odgradzające wejście na wieżę, jest otwarta. Nikogo nie było w pobliżu, samochodu, którym powinien przyjechać strażak pełniący służbę na dostrzegalni też nie było widać. Skorzystałem z okazji, i nielegalnie wszedłem na górę, tylko na drugi podest. Żałowałem, że nie zabrałem ani aparatu, ani lornetki. Gdy robiłem zdjęcie telefonem, usłyszałem głos na dole. Odnalazł się strażak. Wrócił z zakupów. Dzwonił do kogoś, czy przyjedzie, bo ma delikwenta na wieży. Z rozmowy wynikało, że najchętniej zamknąłby mnie na tej wieży, do przyjazdu kogoś, kto srogo by mnie ukarał. Na moje szczęście, nikomu nie chciało się przyjeżdżać. Gdy zszedłem, porozmawialiśmy chwilę na dole. Zapytał skąd jestem i puścił wolno.

Jedyny dowód na to, że wlazłem nielegalnie na dostrzegalnię p.poż. Zdjęcie z komórki.

Widok z dostrzegalni p.poż na Orzechowo i Wał Żerkowski w tle
Widok z dostrzegalni p.poż na Orzechowo i Wał Żerkowski w tle © romulus83

Konwalie jeszcze nie zakwitły
Konwalie jeszcze nie zakwitły © romulus83

Powrót do domu przez Nowe Miasto, Wolicę Kozią, z krótką wizytą na wieży "bubel" i most kolejowy. Ostatnio na sesji rady gminy Nowe Miasto wybuchła awantura o tą wieżę w Wolicy Koziej, pomiędzy wójtem, a jej pomysłodawcą. Poszło o to, że taras widokowy jest za nisko, i nic z niej nie widać. Wszystko zasłaniają drzewa. Wkrótce ma się tez zacząć remont mostu kolejowego w Orzechowie. Pewnie przeprawa na drugą stronę rzeki będzie utrudniona. Nie mniej jest intencja lokalnych władz, by powstała przy nim bezpieczna kładka dla pieszych i rowerzystów.
Rower:Wz. 96/13 Dane wycieczki: 33.92 km (16.15 km teren), czas: 01:57 h, avg:17.39 km/h, prędkość maks: 34.40 km/h

Straż powinna udostępnić 3-4 dolne kondygnacji do zwiedzania. Zyskali by dodatkowy sposób sfinansowania zakupów sprzętu. :)
romulus83
- 21:39 niedziela, 4 maja 2014 | linkuj
Ale miałeś niebywałą okazję wejść na wieżę z małą nutką stresu :P
sebekfireman
- 10:18 niedziela, 4 maja 2014 | linkuj
Pewnie i tak by się wybronił. Byliśmy jeden na jednego, bez świadków . W sumie to nie wiem, czy pojechał do wsi na zakupy (moja pierwsza myśl), czy poszedł do auta po coś, co tam miał. Auto stało kilkadziesiąt metrów dalej, z drugiej strony górki.
romulus83
- 19:29 piątek, 2 maja 2014 | linkuj
Jakiś wyjątkowy służbista. Jakby chciał karać to postraszyłbym go, że napiszę skargę, że opuścił stanowisko pracy i nie zabezpieczył przed dostępem osób postronnych