Pałac w Klęce i spawdzenie stanu DK 11.

Niedziela, 2 marca 2014 | dodano: 02.03.2014Kategoria Miejsca różne i podróżne., Wsie
Wyjechałem w celu sprawdzenia, czy koło Mieszkowa widać jakieś początki prac nad budową obwodnicy Jarocina. Koło Mieszkowa nic się nie dzieje jeszcze. Żadnej wycinki, żadnej niwelacji terenu. Nie wiem, jak sprawa S11 wygląda z drugiej strony Jarocina, koło Witaszyc i Wilkowyj. Nie chciało mi się tam jechać. Po drodze wpadłem na chwile do lasu koło Dębna, popatrzeć sobie na jeden z jarów na Wale Żerkowskim.

Jar koło Dębna
Jar koło Dębna © romulus83

W drodze powrotnej wpadłem do Klęki, by zobaczyć pałac z końca XIXw. zbudowany dla Hermana Kennemanna, jednego ze współzałożycieli Hakaty. Nazywany "polakożercą" Kennemann, był właścicielem Klęki, oraz kilku okolicznych wsi, które należały do jego majątku. Obecnie w pałacu mieści się świetlica miejscowej jednostki OSP.

Pałac Hermana Kennemanna w Klęce
Pałac Hermana Kennemanna w Klęce © romulus83

Z Klęki przez Nowe Miasto do domu. Ostatnio krążyły plotki o zamknięciu mostu na DK 11 w Nowym Mieście, w związku z remontem tegoż mostu. Jak na razie, się nie potwierdziły. Strona GDDKiA również milczy na ten temat. Wg. oficjalnych doniesień, nie został jeszcze rozstrzygnięty przetarg na remont mostu.
Rower:Wz. 96/13 Dane wycieczki: 35.92 km (1.40 km teren), czas: 01:57 h, avg:18.42 km/h, prędkość maks: 40.70 km/h