Spontan po Nadwarciańskim PK

Czwartek, 15 sierpnia 2013 | dodano: 15.08.2013Kategoria Miejsca różne i podróżne., Wyprawy
Dziś bez planu wyruszyłem przed siebie. A skoro ruszyłem w prawo (ogólny kierunek wylotowy na Miłosław lub Pyzdry), to wyszło tak jakoś, że dojechałem do Pyzdr.

Przystań w Pyzdrach © romulus83

Posiedziałem trochę na przystani i postanowiłem ruszyć do Ciążenia. Pospacerować sobie po przypałacowym parku.

Widokowo koło Pietrzykowa © romulus83

Pałac w Ciążeniu © romulus83

Widok na Wartę w przypałacowym parku © romulus83

W przypałacowym parku © romulus83

Spacerując po parku spostrzegłem pod pałacem grupkę rowerzystów. Od razu w oczy rzucił mi się czerwony rower z czerwonymi sakwami. Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy - MarcinGT z ekipą. Jednak nie byli to gnieźnieńscy bikerzy. Czerwony rower okazał się Kellysem, a sakwy faktycznie Crosso. Później pod pałac zaczęli zjeżdżać inni rowerzyści. Niektórzy z przyczepkami dla niemowląt. Może był w okolicy jakiś rajd rowerowy?

Z Ciążenia pojechałem do Lądu.

Zrekonstruowany gród w Lądzie © romulus83

Wewnątrz grodu © romulus83

Podjechałem pod zrekonstruowany gród i podjąłem próbę ruszenia na Rydlową Górę, czyli do miejsca, gdzie gród znajdował się faktycznie. Polne ścieżki wyprowadziły mnie na tyły zespołu klasztornego. Ze zdjęć satelitarnych wychodzi, że łatwiej tam będzie podjechać atakując pola od strony Lądku. Ale to już zauważyłem w domu.

Będąc w Lądzie przypomniałem sobie o ścieżce dydaktycznej, która jest tuż za Wartą.

Tablica informacyjna © romulus83

Ścieżka okazała się fatalna. Początek dobry, twarda ziemia, porośnięta trawą. Potem piach lub rozjeżdżone błotne koleiny. Chociaż wyjątkowo trafiały się dobre, twarde odcinki. Nie mniej po przejechaniu przez kilka kolein, przy kolejnej się poddałem.

Rozczarowanie na ścieżce dydaktycznej © romulus83

Podmokło-bagienny krajobraz © romulus83

Postanowiłem wracać © romulus83

Przynajmniej pewna rekompensatą były trzy wielkie białe ptaki latające w pobliżu. Nie mam pojęcia co to były za okazy. Może kormorany, może albatrosy, może całkiem coś innego.

Widok na Ląd © romulus83
Rower:Wz. 96/13 Dane wycieczki: 81.28 km (4.54 km teren), czas: 04:15 h, avg:19.12 km/h, prędkość maks: 40.40 km/h

Niestety to nie byłem ja, ale tamte rejony z pewnością prędzej czy później odwiedzimy, bo już od jakiegoś czasu zarzucając pomysły na wycieczkę przewijają się okolice Zagórowa.